آموزش, آموزش کاربردی لپ تاپ, اخبار تکنولوژی

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس مدلROG STRIXG15

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس مدلROG STRIXG15

با سلام خدمت همراهان همیشگی کلینیک همراه،امروز آمده ایم تا در رابطه با لپ تاپ ROG STRIXG15 صحبت کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل Rog strixg15 لپ تاپی که همه گیمرها عاشق آن میشوند،لپ تاپ پرقدرت و جذابی که به لطف پردازنده های Rysen5900flx وRyzen74800h به همراه گرافیک های Rtx 3050 وRtx 3060وRtx 3070 وجود دارد.

تایوانی ها با طراحی این لپ تاپ به بهترین شکل ممکن توجه گیمرها را جلب میکنند نورپردازی رنگارنگ RGB لوگوی براق و….ایسوس این مدل لپ تاپ را در سه رنگ مشکی قرمز،مشکی خاکستری،عرضه میکند تضاد رنگی در لپ تاپ نوشته های ریز ROG و پایه های لاستیکی جزء المان هایی هستند که در همان نگاه نخست خودنمایی میکنند.

در این مدل لپ تاپ شما شاهد نورپردازی کلیدهای کیبورد،نواری از چراغ های LED در سه لبه ی strix g15 نیز وجود دارد هرچند شما میتوانید به تنظیمات دستگاه رفته و هرکدام از نواحی RGB را با تنظیماتAura sync در نرم افزارArmoury crate شخصی سازی کنید.

و اما از طراحی دستگاه که ایسوس از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده کرده است ،لولا های این دستگاه روی لبه بدنه متصل نیستند و کمی بالاتر از یک نوار مشبک قرار گرفته اند،لولا ها استحکام مناسبی دارند اما برای بازو بست دستگاه  اگر از گوشه ها لپ تاپ را باز کنید شاهد خم شدن قاب نمایشگر خواهید بود که اصلا تجربه خوبی نیست و نقد هایی منفی در پی داشت، اما نباید مایوس شد چرا که دستگاه کیفیت ساخت بالایی دارد و به هیچ وجه حس و حال کالایی ارزان قیمت یا بی کیفیت را القا نمیکند،این مدل لپ تاپ ایسوس با وزن 2/30 کیلو گرم سنگین است اما با توجه به قدرت پردازش فوق العاده و نمایشگر 15/6 اینچی اش میتوانیم از سنگینی وزنش چشم پوشی کنیم.

صفحه نمایش 300هرتزی روشنایی نه چندان  زیاد و کنتراست پایین،ما انتظار داشتیم تا ایسوس هم از ضخامت حاشیه های پایین بکاهد هم سطح بزرگتری از نمایشگر را برای بهره وری هرچه بهتر در اختیار بگذارد،نرخ نوسازی صفحه نمایش strixg15 با فناوری Adaptiv-sync بسته به نرخ فریم محتوای درحال اجرا تغییر میکند که باعث میشود از مشکلاتی همچون افت فریم یا برش تصویر در بازی ها جلوگیری میکند،هرچند شما میتوانید به منوی تنظیمات نمایشگر در ویندوز رفته و تنظیمات را خودتان تغییر دهید.

یکی از جذابیت های این دستگاه سرعت بالا آن است،حافظه SSD با ظرفیت 1ترابایت که برای هر گیمری بسیار مطلوب است،باتری لیتیوم یون 4سلولی می باشد که میتواند دستگاه را برای 1تا3روز روشن نگه دارد همچنین بعداز شارژ از مدار خارج شده تا آسیبی به سیستم و باتری وارد نشود.
و در آخر لپ تاپ گیمینگ ایسوس مجموعه ایی از قطعات توانمند را با نقص های اندک را کنار هم آورد هرچند معایب خیلی کم هم داشت که ناگفته نماند،امکام اجرای عموم بازی ها واسپیکرها با تفکیک بسیار خوب صدا و بیس های عمیق تجربه لذت بخش را ارائه میدهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *