آموزش

قابلیت Nearby share در اندروید چیست؟

قابلیت Nearby share در اندروید چیست؟

یکی از قابلیت هایی که جدیدا به گوشی های اندروید اضافه شده است . Nearby share میباشد این قابلیت شباهت خیلی زیادی به قابلیت  Air Drop در گوشی های Appel دارد.

البته قابلیت Air Drop انحصاری شرکت اپل میباشد. برای همین این قابلیت را نمیشود به شرکت های دیگر اختصاص داد.

قابلیت Nearby share هماننده  Air Drop نیز کار میکند یعنی شما با Nearby share

میتوانید فایل ،عکس، فیلم های خود را انتقال دهید . اما در Nearby share نمیتوان در فاصله دور از دستگاه  از این قابلیت استفاده کرد . اگر شما از قابلیت Air Drop  در اپل استفاده کرده باشید نحوه استفاده از این قابلیت را زود یاد میگیرید ولی آن دسته از افرادی که با این قابلیت اپل کار نکرده باشند شاید نیاز به کمی راهنمایی داشته باشند .

نحوه استفاده Nearby share در اندروید:


1-فایل مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با لمس دکمه اشتراک گذاری منوی آن را باز کرده و گزینه Nearby share را انتخاب کنید . در اولین استفاده باید نام دستگاه و تنظیمات مربوط به نمایش آن تایید کنید. به صورت پیش فرض تمام مخاطبین اطراف شما میتوانند گوشی را شناسایی کنند.


2-دستگاه دوم که گیرنده محسوب میشود یک نوتیفیکیشن مبنی بر اشتراک فایل را دریافت می کند و اگر چنین کاری را برای اولین بار انجام  می دهد،باید نام و تنظیمات نمایش آن را تایید کند.


3-اعلان روی دستگاه دوم نوع فایل را نشان می دهد . همچنین دکمه قبول یا رد کردن دریافت آن را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *