یکی از مسائلی که همواره کارابران لپ تاپ های اپل از آن شکایت دارند عدم ارتقاء سخت افزار و سختی تعمیر مک بوک ها میباشد.
چرا که این موضوع در اکثر برند ها و لپ تاپ ها قابل اجرا است اما اپل تا حد امکان انجام این موضوع را بر روی لپ تاپ های خود محدود کرده است.
اما باید این نکته را نیز بدانید این موضوع در تمام مدل ها و سری های مک بوک صادق نیست و در برخی از مدل ها شما امکان ارتقاء سخت افزار خود را دارید. 

ارتقاء هارد و رم مک بوک

ارتقا هارد و رم انواع مک بوک، توسط کادر مجرب کلینیک همراه در کمترین زمان وبا قیمت مناسب، به عنوان بخشی از خدمات ما و همراه با مشاوره رایگان به شما عزیزان قابل ارائه میباشد.

اگر یک MacBook Pro قدیمی داشته باشید، بهترین و مقرون به صرفه ترین کاری که می توانید برای تازه نفس کردنش و دادن یک زندگی جدید به مک بوک تان انجام دهید، جایگزین هارد درایو سنتی خود را با درایو حالت جامد (SSD) است. دلیلی وجود دارد که همه MacBook های مدرن و اکثریت لپ تاپ های امروزی از SSD استفاده می کنند. آنها کمتر انرژی استفاده میکنند، قابل اعتماد تر و ساکت تر از درایو های های سخت با دیسک های مغناطیسی چرخان هستند، و در حال حاضر اصلا به اندازه اوایل ورودشان به دنیای کامپیوتر گران قیمت نیستند.

تعمیرات نرم افزار

بروز رسانی و نصب برنامه های جانبی و …

تعمیرات سخت افزار

تعمیر و تعویض باتری،ال سی دی،فن و…

قطعات مک بوک

فروش انواع قطعات سخت افزار مک بوک

نحوه ارتقاء هارد مک بوک 

برای شروع ما درایو  ۵۰۰ گیگ قدیمی یک مک‌بوک پرو نسل ۲۰۱۱ را با یک درایو SSD ۵۰۰ گیگ جدید از نوع Samsung 850 Evo تعویض کردیم و کل فرآیند چیزی کمتر از یک ساعت زمان برد (البته اگر زمانی که برای انتقال اطلاعات از درایو قبلی به جدید را نادیده بگیریم که حدود نیمی از روز زمان می‌برد).

لیستی کوچک از سخت افزار های مورد نیازتان (قابل خرید از فروشگاه آنلاین کلینیک همراه)

۱- درایو حالت جامد (SSD) ۲.۵ اینچی با ظرفیت دلخواهتان

۲- پیچ گوشتی #00

۳- پیچ گوشتی سایز T6

۴- دانگل برای اتصال هارد به USB (برای فرمت کردن درایو SSD جدیدتان قبل از جایگزین کردنش با هارد دیسک قبلی مک بوک)

همچنین اگر حجم زیادی از اطلاعات داشته باشید و مایل باشید اطلاعات هارد قبلی‌تان را راحت تر و قابل اعتماد تر به درایو جدیدتان انتقال دهید، دانلود و نصب نرم افزار هایی مثل Carbon Copy Cloner ویا SuperDuper میتواند گزینه خوبی باشد.